Taksim Meydanı'nda büyük kutlama

Türkiye'de 1 Mayıs kutlamalarının merkezi İstanbul Taksim Meydanı oldu.
DİSK, KESK, TMMOB ve TTB tarafından düzenlenen kutlamalara katılan gruplar Şişli, Dolmabahçe ve Tarlabaşı üzerinden yürüyerek Taksim'e ulaştı.
Kutlamalar sırasında meydan hınca hınç doldu.
Meydana, DİSK'in yaptırdığı 800 metrekarelik dev pankart asıldı.
Pankartta onlarca kişinin yaşamını yitirdiği 1 Mayıs 1977 kutlamalarının fotoğrafı ve '1 Mayıs 1977 suçluları yargılansın' sloganı yer aldı.
Meydandaki bayrak direkleri ve elektrik direklerinin göstericilerin çıkmasının engellenmesi için polis tarafından yağlandığı dikkat çekti.
Kürsüden Taksim'deki en kitlesel kutlamaların gerçekleştirildiği duyuruldu.
Önce namaz sonra kutlama

Kendilerini anti-kapitalist Müslüman gençler olarak tanımlayan bir grupsa Fatih Camii'nde iş kazalarında ölen işçiler için cenaze namazı kıldıktan sonra Taksim Meydanı'na yürüdü.
İstanbul Şehir Tiyatroları'ndaki yönetmelik değişikliği ve Başbakan Erdoğan'ın devlet tiyatrolarıyla ilgili özelleştirme açıklamalarına tepkilerin yoğunlaştığı bir dönemde kutlamalara sanatçıların katılımı da önceki yıllara göre yüksek oldu.
Farklı futbol takımlarının taraftar grupları da Taksim'deki kutlamalara katıldı.
Türk-İş'in, Kamu-Sen ve Birleşik Kamu-İş'le 1 Mayıs'ı İzmir'de kutlama karar almasına karşın Türk-İş içinden 10 muhalif sendika Sendikal Güç Birliği grubu pankartı arkasında Taksim kutlamalarına katıldı.
Kutlamalar sırasında 20 bin polis görev yaptı.
Türkiye'de İstanbul dışındaki en büyük kutlamalar Ankara, İzmir ve Bursa'da gerçekleştirildi.








