Roma'da çöp otel

Yayın tarihi

Avrupa'daki plajların kirliliğine dikkat çekmek isteyen bir grup çevreci İtalya'nın başkenti Roma'da çöpten otel yaptı.

Çöp otel
Fotoğraf altı yazısı, Otelin sadece 5 odası var

Save the Beach adlı otelin tüm duvarları dünyanın dört bir yanındaki plajlardan toplanmış çöplerle kaplandı.

Kullanılan 12 ton çöpün içinde, oyuncaktan teneke kutuya, araba egzozundan plastik şişelere birçok malzeme var.

Çevre duyarlılığını artırmayı hedefleyen 5 odalı otel sadece 4 gün açık kalacak ve 7 Haziran'da kapanacak.

Otelin ilk müşterisi olan Danimarkalı süper model Helena Christensen yapının bir sanat eseri olduğunu söyledi.

Danimarkalı manken Helena Christensen otelin ilk müşterilerinden biri oldu
Fotoğraf altı yazısı, Danimarkalı manken Helena Christensen otelin ilk müşterilerinden biri oldu

Christensen otelin insanları bilinçlendirme konusunda da çok başarılı bir uygulama olduğunu belirterek, odaları gezerken duvarlardaki çöplere bakıp "Kim bunları plajlara atar ki?" diye düşündüğünü belirtti.

Otel Alman sanatçı HA Schult tarafından inşa edildi.

Schult amacını şöyle açıkladı:

"Çöp üretiyoruz ve yakında kendimiz de çöp olacağız. Otel bu duruma ayna tutuyor."