Kemerköy Termik Santrali çevresindeki yangın kontrol altına alındı

Yayın tarihi
Okuma süresi 3 dk

Muğla'ya bağlı Milas ilçesinde bulunan Kemerköy Termik Santrali yakınlarına kadar ilerleyen yangının kontrol altına alındığı belirtildi.

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Fatih Dönmez, Kemerköy Termik Santrali ile ilgili açıklama yaparak "Santrali ve sağlığı tehdit eden bir durum söz konusu değil" dedi.

"Santraldeki ana ünitelerde ciddi bir sorun olmadığını" belirten Dönmez, bölgede soğutma işlemlerinin devam ettiğini söyledi.

Bakan Dönmez, "Kömürlerin stoklandığı sahada da olumsuz bir durum yok, yangın o bölgeye ulaşmadı" dedi ve "Bölgede standartlara aykırı bir emisyon tespiti yapılmadı" ifadesini kullandı.

Hasar tespit çalışmalarının devam ettiğini belirten Bakan, "En kısa sürede santrali işletmeye açmayı planlıyoruz. Bu 600 megawat gücünde bir tesis, Muğla için önemli" diye konuştu.

Yangınla ilgili olarak Kemerköy Termik Santrali'nden yapılan açıklamada da "Patlama yaşanmadı, kömür stok sahalarında yangının herhangi bir etkisi olmadı" denildi.

Tahliyeler devam ediyor

Milas Belediyesi yetkilileri, bölgede tahliye çalışmalarının ise devam ettiğini söylüyor.

Milas Belediyesi'nin verdiği bilgilere göre, bölgeden tahliye edilecek kişi sayısı 10 bin civarında. 4 Ağustos Çarşamba gününü 5 Ağustos Perşembe'ye bağlayan gece boyunca 1.500 kişinin tahliye edildiği belirtildi.

Tahliyeye bir çıkarma gemisinin yanında, belediyeye ait servis araçları da katılıyor.

Milli Savunma Bakanlığı'ndan yapılan açıklamada, santralde buşunanların tahliyesinin tamamlandığı ifade edildi.

Sirenler çaldı, bir TOMA yandı

Çarşamba akşamüstü santrale yaklaşan alevler kontrol altına alınmıştı, ancak akşam yangın kuvvetlendi.

Saat 21:00 civarında alevler hızla yayıldı, sirenlerin çalmasıyla bölgede tedbir amaçlı bulunan itfaiye araçları ve TOMA'lar alevlerden kaçtı.

Bölgeden uzaklaşamayan bir TOMA'nın yol kenarında yandığı görüldü.

Milas Belediye Başkanı Muhammet Tokat, günlerdir yangının termik santrale yaklaştığı uyarısında bulunmuş, havadan müdahale talebini dile getirmişti.

Tokat, Ören için tahliye kararının Muğla Valiliği tarafından alındığını duyurdu.

Ören'in dışında, Alatepe, Kultak, Pinar, Çamlıca, Bayır, Fesleğen, Demirciler, Bağdamları ve Karacaağaç mahalleleri için de tahliye kararı alındı.

Tokat, tahliye edecek vatandaşların Kurtak, Alatepe, Pinar ve Dereköy yol istikametlerini kullanmalarını istedi.

Tokat, "Soğukkanlılıkla ve güvenli şekilde bu süreci tamamlayıp, vatandaşlarımızın güvenle tahliyesini sağlayacağız" dedi.

Tahliye kararıyla uzun araç kuyrukları

Milli Savunma Bakanlığı tahliye işlemleri için çıkarma gemisinin temin edildiğini duyurdu.

Ören'de yaşayan vatandaşlar deniz kenarında tahliye için gemilerin gelmesini bekledi.

Diğer yandan araçlarıyla bölgeyi boşaltmaya çalışan vatandaşların kilometrelerce araç kuyruğu oluşturduğu görüldü.

Jandarma hem güvenliği hem de trafiği düzenlemek için yollarda.

DHA'ya konuşan ve ailesinin Ören'de olduğunu söyleyen Ramazan Kaan, "Evimizde oturuyorduk, hiçbir şey yoktu. Annem ve babam o bölgede ama yanlarına gidemiyorum. Yardıma gitmek istiyorum bir şey yapamıyorum. Kenarda oturmaktan başka çarem yok. Telefonla ulaşamıyorum telefon hiçbir yerde çekmiyor" dedi.

Altun: "Can kaybı yaşanmaması için gerekli tüm adımlar atılmıştır"

Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanı Fahrettin Altun ise yaptığı açıklamada, "Hadisenin bu noktaya gelebileceği öngörüldüğü için Kemerköy Santrali kontrollü devre dışı bırakılmış, personel tahliyesi ivedilikle gerçekleştirilmiştir" dedi.

Altun ayrıca, "Tahliyenin ardından itfaiye ekiplerince durum tespiti için santralde incelemeler yapılmış ve santraldeki ana ünitelerde ciddi bir hasar meydana gelmediği anlaşılmıştır" ifadesini kullandı.

Açıklamada, "Soğutma işlemleri, sabah saatlerinde havadan ve karadan devam edecektir. Yangın mahallinde herhangi bir can kaybı yaşanmaması için gerekli tüm adımlar atılmıştır" bilgisi de yer aldı.

"Yangın kömür taşıyan bantlar üzerinden ana kömür sahasına ulaşabilir"

BBC Türkçe'ye konuşan Elektrik Üretim AŞ'nin (EÜAŞ) eski genel müdür yardımcısı Muzaffer Başaran, Kemerköy Termik Santrali'nin kömür sahasının santrale 4-5 km uzakta olduğunu belirtti.

Ancak Başaran yangının santral içine kömür taşıyan bantlar üzerinden ana kömür sahasına ulaşma riski bulunduğunu da ekledi.

Başaran rüzgarın yönüne bağlı olarak Yeniköy Termik Santrali'nin de yangından etkilenme riski altında olduğunu söyledi.

Kemerköy Termik Santrali çalışanları da yangının dağlardan geçen kömür bantlarına sıçradığını doğruladı.

Çalışanların verdiği bilgiye göre santraldeki 25 bin tonluk kömür, kömür sahasına taşındı, itfaiye ekipleri kömür sahasının çevresinde kömürün yanmaması için hazır bekliyor.

"Aktif karbonlu maske kullanılmalı"

2014-2018 yılları arasında Çevre ve Şehircilik Bakanlığı Müsteşarı olarak çalışmış olan Prof. Dr. Mustafa Öztürk, Twitter'dan yaptığı açıklamada termik santralin yanmasının sağlık sorunlarına neden olabileceğini kaydetti.

Öztürk, "Termik santral yanarsa, tesiste bulunan kömürün gelişi güzel yanması sonucu ciddi oranda SO2, CO, PM2.5, PM10 gibi sağlık için tehlikeli kirleticiler salımlanır" dedi.

Öztürk, bölgedeki vatandaşların, gazetecilerin, gönüllülerin ve görevlilerin aktif karbonlu maske takması gerektiğini söyledi.