'Hükümet istifa' tezahüratları - Kasapoğlu: Provokasyonlara izin vermeyeceğiz

Yayın tarihi

Gençlik ve Spor Bakanı Mehmet Muharrem Kasapoğlu, Fenerbahçe ve Beşiktaş tribünlerinden "hükümet istifa" sloganlarının gelmesini "Spor müsabakaları siyaset üretme merkezleri değildir. Sporu siyasete alet etmenin birlik ve beraberliğe ket vurmaktan başka bir neticesi de yoktur" sözleriyle yorumladı ve "provokasyonlara izin vermeyeceklerini'' sözleriyle yorumladı.

Kasapoğlu ayrıca "Bu acı felaketin yaralarını, yüzyılın dayanışmasıyla sarmaya devam edecek, kamu, özel sektör, sivil toplum ve millet olarak el ele vererek zor günleri birlikte aşacağız. diye konuştu.

MHP lideri Devlet Bahçeli de Twitter hesabından takımlara tepki göstermiş, maçların “seyircisiz ya da gerekli tedbirler alınarak” oynanmasını istemişti.

İçişleri Bakanı Süleyman Soylu "Siyaset yapmak isteyen varsa önümüzdeki günlerde seçim var, herkes meydana çıksın siyasetini yapsın ama sporu siyaset meydanına çevirmek isteyenler biraz devletin, milletin, sivil toplumun koyduğu çabaya kulaklarını versinler" dedi.

Kulüpler Birliği'nden yapılan açıklamada ise, "Yüz yılın felaketini yaşadığımız bugünlerde, ayrışma değil birleşmenin tarafında olmamız gerektiğini vazife kabul ettiğimizi vurguluyoruz." denildi.

Fenerbahçe taraftarları önceki gün Süper Lig'deki Konyaspor maçı öncesi "Yalan yalan yalan dolan dolan dolan 20 sene oldu istifa ulan" tezahüratında bulunmuştu.

Maç esnasında da Fenerbahçe tribünlerinden “Hükümet istifa” sloganı da yükselmişti.

Fenerbahçe’nin ardından dün de İstanbul’da Antalyasporla karşılaşan Beşiktaş’ın tribünlerinden de “hükümet istifa” sesleri yükseldi.

Twitter hesabından bir açıklama yapan MHP lideri Devlet Bahçeli, “sporun kirli siyasete alet edilmesini şiddetle kınadığını” söyledi ve şunları yazdı:

“Türk futbolunu zillet ve rezalete mahkum etmek isteyenlere göz yummak, alttan almak, sessiz durmak geldiğimiz bu aşamada mümkün değildir

“Bütün kulüp başkanlarının müsabakaların ya seyircisiz ya da gerekli tedbirlerin alınarak oynanması hususunda acil ve gerekli adımları atmaları kaçınılmaz görevleridir. Milliyetçi Hareket Partisi konunun takipçisidir.”

MHP: Bahçeli Beşiktaş üyeliğinden ayrıldı

Bahçeli'nin açıklamasının ardından MHP Genel Merkezi’nden de yazılı bir açıklama yapıldı ve MHP liderinin Beşiktaş üyeliğinden bugün itibarıyla ayrıldığı duyuruldu.

Açıklamada, “Bugün oynanan Beşiktaş-Antalyaspor müsabakasında deprem şehitlerimize yapılan sistemli saygısızlık Beşiktaş’a ve Beşiktaş’ın taşıdığı milli manevi değerlere yakışmamıştır” denildi.

Bahçeli’nin açıklamasının ardından aralarında MHP Genel Başkan Yardımcısı Semih Yalçın’ın da bulunduğu bazı MHP’li siyasetçiler BJK üyeliğinden ayrıldıklarını açıkladı.

CHP İstanbul Milletvekili Mahmut Tanal, depremin ardından yardım sürecinde yaşanan sorunları hatırlattıktan sonra “Ne yani teşekkür mü bekliyordunuz? Giden canların hesabının sorulmayacağını mı sanıyorsunuz?” diye sordu.

HDP Onursal Başkanı Ertuğrul Kürkçü ise istifaları “Beşiktaş detoksta… Olmaya devlet cihanda bir nefes faşistsizlik gibi” diye yorumladı.

HDP İstanbul Milletvekili Hüda Kaya da “İstifayı yanlış anladılar” dedi.

Bahçeli, Fenerbahçe taraftarlarının protestosunu da “sorumsuzluk ve şuursuzluk” olarak nitelendirmişti:

“Türkiye’miz son yüzyılın en büyük deprem felaketiyle mücadele halindeyken Fenerbahçe-Konyaspor futbol müsabakası esnasında trübünden istifa sloganlarının atılması sorumsuzluk ve şuursuzluktur.”

Öte yandan Vodafone Park’taki Beşiktaş-Antalyaspor karşılaşması sırasında depremden etkilenen illerin plakaları ekrana yansıtıldı.

6 Şubat’ta Kahramanmaraş merkezli ilk depremin meydana geldiği saat olan 04:17’de taraftarlar, depremzede çocuklar için sahaya çok sayıda pelüş oyuncak, atkı ve bere attı. Duygusal anların yaşandığı bu sıralarda maç durduruldu.