دو خبرنگار عراقی در بصره به ضرب گلوله کشته شدند

کشته شدن دو خبرنگار عراقی

منبع تصویر، AFP

منتشر شده در

صدها نفردر مراسم تشییع جنازه دو خبرنگار عراقی که به ضرب گلوله در بصره کشته شدند، شرکت کردند.

به گفته نهاد ناظر بر آزادی خبرنگاران احمد عبدالصمد، خبرنگار شبکه دجله و صفاء غالی، فیلمبردار این شبکه شب گذشته کشته شدند.

شرکت کنندگان با در دست داشتن تصاویری از این دو خبرنگار و پرچم عراق در خیابان ‌های بصره دست به اعتراض زدند.

یکی از شرکت کنندگان به خبرگزاری فرانسه گفته: "آن چه که اتفاق افتاد تلاش برای ترساندن مردم بود. اما حالا هر کسی در بصره برای گرامیداشت احمد و همکارش به خیابان آمده. کاملا واضح است که این اقدام با هدف ساکت کردن آن‌ها صورت گرفت."

این دو خبرنگار در نزدیکی یک مرکز پلیس بودند که شماری مرد مسلح به آنها نزدیک شده و به سوی آن‌ها تیراندازی کردند.

نهاد ناظر بر آزادی خبرنگاران در بیانیه‌اش گفته: "دو هفته پیش احمد عبدالصمد ویدیویی برای این نهاد فرستاد که دال برتهدیدات شبه نظامیان بخاطر انتقادات او از ایران در پوشش خبری‌اش بود."

اعتراضات ضد دولتی در عراق از ماه اکتبر در مخالفت با مشکلات اقتصادی و سیاسی در این کشور آغاز شد.

اعتراضاتی هم در مخالفت با نفوذ سیاسی ایران در عراق برپا شده است.