http://www.bbcpersian.com

04:48 گرينويچ - چهارشنبه 15 نوامبر 2006 - 24 آبان 1385

کنفرانس جهانی وزيران محيط زيست در نایروبی

وزيران محيط زيست از سراسر جهان کنفرانس سه روزه ای را در نايروبی پايتخت کنيا آغاز می کنند.

هدف کنفرانس يافتن راه های تازه ای برای کاستن از ميزان توليد گازهای گلخانه ای است که کشورهای مولد بزرگی مانند برزيل و چين و هند را به قبول تعهداتی وا دارد.

بنا به گزارش خبرنگار بی بی سی در امور محيط زيست، در برخی از زمينه ها دولت ها گام هايی در جهت حفظ محيط زيست برداشته اند، اما هدف اساسی کاستن از ميزان توليد گاز کربنيک در سطح جهان است که هنوز تحقق پيدا نکرده است.

در مراسم گشايش کنفرانس کوفی عنان دبير کل سازمان ملل متحد قصد دارد در سخنرانی خود بر ضرورت دستيابی کشورهای آفريقايی به انرژی های تميز تأکيد کند.

بشنويدگزارش مهتا شیبانی

بشنويدگفتگو با ناصر کرمی کارشناس محیط زیست در تهران، بخش اول

بشنويدگفتگو با ناصر کرمی کارشناس محیط زیست در تهران، بخش دوم

برای حفظ کشورهای آفريقايی از تغييرات خطرناک آب و هوايی اقدامات مؤثری برای کشورهای آفريقايی ضرورت دارد.

یک دهه از امضا معاهده کیوتو می گذرد اما گزارش های جدید نشان می دهد که میزان تولید گازهای گلخانه ای در جهان رو به افزایش است.