http://www.bbcpersian.com

04:32 گرينويچ - سه شنبه 31 اکتبر 2006 - 09 آبان 1385

'کوتاهی کشورهای غنی در قبال محيط زيست'

سازمان ملل متحد اطلاعات تازه ای منتشر کرده است که نشان می دهد کشورهای ثروتمند جهان برای کاهش توليد گازهای زيانمند برای محيط زيست کار زيادی انجام نداده اند.

طبق گزارشی که درباره 40 کشور صنعتی جهان از جمله ايالات متحده، ژاپن و برخی از کشورهای اروپايی منتشر شده است، توليد گازهای سمی همچنان رو به رشد بوده است.

بنا به اين گزارش به ويژه کشورهای استقلال يافته از اتحاد شوروی (سابق) که در رقابت اقتصادی هستند، در توليد گازهای گلخانه ای فعال هستند.

ايالات متحده که در آلودگی محيط زيست همچنان بيشترين نقش را دارد، از امضای قرارداد کيوتو خودداری ورزيده است.

دفتر بی بی سی از واشنگتن خبر می دهد که رسانه های گروهی آمريکا به گزارش اخير و هشداردهنده نيکولاس استرن کارشناس برجسته بانک جهانی، توجه زيادی نکرده اند.

طبق گزارش تازه ای که به سفارش دولت بريتانيا درباره تغییر وضعیت آب و هوایی زمین تهیه شده است، در صورت پرهیز دولت ها از اقدامات جدی در مقابله با این مشکل، جهان با بحران اقتصادی بزرگی مواجه خواهد شد و تا سال 2050 بخش های بزرگی از دنیا غیر قابل سکونت خواهد شد.