http://www.bbcpersian.com

12:08 گرينويچ - پنج شنبه 09 اوت 2007 - 18 مرداد 1386

"گدايان قبراق تر و پولدارتر می شوند"

تعداد کسانی که در تهران و ديگر شهرهای بزرگ ايران گدايی می کنند اخيرا به طور چشمگيری افزايش يافته است. اما برخی مقام ها دريافته اند که درآمد برخی از اين گدايان بسيار بيشتر از آن چيزی است اکثر ايرانی ها حتی خوابش را ببينند.

مديرکل امور اجتماعی استانداری تهران اعلام کرد: ۱۲ درصد متکديانی که از فروردين ماه تا تير ماه سال جاری دستگير شده‌اند، تحصيلات دپيلم و بالاتر از ديپلم دارند.

بشنويدبرای شنيدن برنامه اينجا را کليک کنيد

ابراهيم رضوانی در گفت و گو با ايسنا، با اشاره به اين که بيش از ۶۷ درصد متکديان دستگير شده در سلامت جسمی به سر می ‌برند، افزود: بيش از ۹۱ درصد آنها از سلامت کامل روانی برخوردارند.

وی افزود: طبق آخرين نتايج آزمايشها ۶۳ درصد آنها ، معتاد بوده و پول به دست آمده از گدايی را خرج اعتياد خود کرده‌اند.

رضوانی تاکيد کرد: اين آمار گويای اين مساله است که گدايانی که هر روز با شيوه‌های متفاوت از مردم پول می ‌گيرند، در سلامت کامل روانی و جسمی به سر می ‌برند، تحصيلکرده و البته مجرم و معتاد هستند.

نظر شما چيست؟ چرا به گدايان پول می دهيد؟ به نظر شما علت افزايش گدايان در سطح شهرهای ايران چيست؟

اين موضوع بحث برنامه صدای شما در راديو بی بی سی است که روز پنجشنبه پخش می شودو تهيه کننده اين برنامه، شادی الهی است.

برای خواندن نظرات خوانندگان اينجا را کليک کنيد