شما در حال مشاهده نسخه متنی وبسایت بیبیسی هستید که از داده کمتری استفاده میکند. نسخه اصلی وبسایت را که شامل تمام تصاویر و ویدیوهاست، مشاهده کنید.
بازگشت به وبسایت یا نسخه اصلی
اطلاعات بیشتر درباره نسخه لایت که برای مصرف کمتر حجم دادههاست
به عبارت دیگر, سمیع مهدی، بلاتکلیفی ژورنالیسم در افغانستان و نگرانیها
با روی کار آمدن مجدد طالبان جامعهٔ ژورنالیستهای افغانستان به شدت نگران پایمال شدن دستاوردهای بیست سال گذشتهاند: شمار زیادی نشریه، کانالهای متعدد تلویزیونی و رادیویی، و قانونهایی در جهت تثبیت و پاسداری از آزادی بیان. سمیع مهدی ژورنالیست برجسته و برندهٔ جایزۀ مرکز بینالمللی خبرنگاران که خود در بیست سال گذشته در شکوفائی ژورنالیسم کشورش نقش مؤثری داشته، هم نگران است و هم امیدوار به آینده: «فکر میکنم طالبان درسی که از دهه نود گرفتند...این است که در انزوا امکان ادامه حکومت ندارند» و « طالبها اگر تمام فضا را هم در افغانستان ببندند، کار خبرنگاران افغانستان در بیرون از مرزها ادامه خواهد یافت». سمیع مهدی این هفته در برنامه به عبارت دیگر.