ابراهیم رئیسی: بنا داریم دولت را پشت ویترین قرار دهیم
ابراهیم رئیسی، کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ایران، با تاکید بر نقش "فضای مجازی" در "شفافسازی" و جلوگیری از فساد گفت: "ما بنا داریم دولت را پشت ویترین قرار دهیم تا مردم تمام قراردادهای اقتصادی را بدانند."
آقای رئیسی در در برنامه گفتوگوی ویژه خبری که شامگاه چهارشنبه ۶ اردیبهشت از شبکه ۲ تلویزیون ایران پخش شد افزود: "وقتی یک روزنامه یا یک نماینده مجلس از جایگاه نظارتی خود سخنی میگوید این باید به عنوان یک فرصت تلقی شود نه این که سریع دست به شکایت ببریم، البته نقد هم باید منصفانه باشد."
این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: "قبل از هر شخصی رئیس دولت باید مدعی مقابله با مفاسد باشد و این وظیفه برای مدیران است و همه باید روحیه ضد فساد داشته باشند. به نظر ما اگر نزدیکترین افراد هم مرتکب فساد شدند عدالت ایجاب میکند که با آنها برخورد شود با هر کسی و در هر سمتی که باشد."
وی همچنین با تاکید بر ضرورت مقابله با "حقوق های نجومی" و "اشرافیگری" گفت: "اگر اعضای کابینه دولت بخواهند به محرومین رسیدگی کنند، روحیه اشرافیگری آفت بزرگی در سر راه آنان است."
ابراهیم رئیسی در بخشی دیگر از صحبت های خود، وعده داد اگر رئیس جمهور شود یارانه نقدی پرداختی به "دهک های پایین جامعه" را "۲ یا ۳ برابر" افزایش می دهد به ساخت "مسکن ارزان قیمت" می پردازد.