اعتراض نمایندگان سُنّی مجلس ایران به توهین به مولوی عبدالحمید
اعضای فراکسیون اهل سنت مجلس ایران در نامهای به علی لاریجانی رئیس مجلس خواستار برخورد مسئولین قضائی و امنیتی با "هتاکی" شبکه تلویزیونی "ولایت" علیه مولوی عبدالحمید امام جمعه اهل سنت زاهدان شدند.
در این نامه آمده است که پخش این گونه برنامه ها در شرایطی که منطقه نشان دهنده "توطئهای خطرناک و برنامه ای طراحی شده جهت ایجاد آتش اختلاف در مناطق تلفیقی کشور" است و امکان دارد "باعث فتنهای غیرقابل کنترل گردد".
شبکه ولایت، روز ۱۷ فروردین برنامه ای را پخش کرده بود که در بخشی از آن، یکی از کارشناسان این شبکه الفاظی توهین آمیز را علیه مولوی عبدالحمید به کار برده و او را به ارتباط با عاملان "ترور" و علاقه مندی به داعش متهم کرده بود.
به دنبال اعتراض چهره های مذهبی و اجتماعی اهل سنت ایران و بسیاری از کاربران سنی و غیرسنی شبکه های مجازی به این اظهارات، شبکه ولایت ناچار به عذرخواهی شد.









