, نامه جمعی از فعالان اجتماعی به حسن روحانی در مورد مشکلات قربانیان مین
جمعی از هنرمندان، فعالانمدنی و وکلای قربانیان مین با انتشار نامه ای سرگشاده به حسن روحانی رئیس جمهور به مناسب روز جهانی معلولان، خواستار رسیدگی به وضعیت قربانیان انفجار مین در مناطق مرزی ایران شدند.
در این نامه، با اشاره به معلولیت بسیاری از ساکنان استان های آذربایجانغربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام و خوزستان بر اثر انفجار مین های کار گذاشته شده از سوی نیروهای مسلح در زمان جنگ ایران و عراق و بعد از آن، مسئولیت دستگاه های دولتی در رسیدگی به وضعیت این معلولان مورد تاکید قرار گرفته است.
امضا کنندگان نوشته اند که تاکنون بسیاری از پروندههای قربانیان مین در "کمیسیونهای ماده ٢ مستقر در فرمانداریها و استانداریهای تحت پوشش وزارت کشور" بایگانی شده و "بدون هیچ دلیل قانونی موجب تضییع حقوق شرعی و قانونی این مصدومین شده و آنان را به امان خدا رها کرده اند".








