عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور یمن که تاکنون در تبعیدی خودخواسته در عربستان به سر میبرد، برای اولین بار پس از ۱۴ ماه بطور غیرمنتظره وارد بندر عدن در جنوب کشور شده است.
شهر عدن از زمانی که شورشیان شیعه حوثی کنترل صنعا، پایتخت را در دو سال پیش بدست گرفتند، مقر دولت آقای هادی بوده است.
پس از تصرف صنعا، آقای هادی مجبور شد به کشورهمسایه، عربستان فرار کند. از مارس سال گذشته ائتلاف به رهبری عربستان به پشتیبانی از آقای هادی مواضع حوثی ها را مورد حمله قرار داده است.
انتظار می رود که آقای هادی روز دوشنبه ۲۸ نوامبر(۸ آذر) با نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن دیدار و گفتگو کند