گروه هفت: آزار جنسیتی علیه زنان از سوی طالبان میتواند جنایت علیه بشریت تلقی شود
وزارت خارجه آلمان با انتشار اعلامیهای گفته است «آزار جنسیتی» زنان از سوی طالبان میتواند جنایت علیه بشریت تلقی شود.
انالینا بیربوک، وزیر خارجه آلمان که ریاست گروه ۷ کشور صنعتی جهان را بر عهده دارد، گفته است «به نظر میرسد طالبان یک سیاست سیستماتیک آزار جنسیتی را علیه زنان افغانستان در پیش گرفتهاند که جنایت علیه بشریت محسوب می شود.»
او گفته است که افغانستان یکی از کشورهایی است که متعهد به اساسنامه منعقد در "رم" است که پای این پیمان امضآ کرده است.
تصمیم تعلیق دانشگاهها به روی دختران و زنان در افغانستان از سوی رهبری طالبان واکنشهای گسترده بینالمللی را به همراه داشته است.
ندا محمد ندیم، وزیر تحصیلات عالی طالبان پیشتر در مورد این تصمیم حکومت طالبان و واکنشها در تلویزیون «ملی» در افغانستان توضیح داد.
او محکومیتهای ناشی از این تصمیم از سوی کشورهای خارجی را «مداخله در امور داخلی افغانستان خواند» .
آقای ندیم گفت که افغانستان یک کشور اسلامی است و طالبان متعهد به اجرای قوانین شرعی است.
آمریکا اعلام کرده است که «اگر طالبان این ممنوعیت را لغو نکند، هزینه آن را خواهد پرداخت».