گلرخ ایرایی خطاب به توماج صالحی: مقاومتت سرمشق نسلی است که میخواهد رویاهایش را زندگی کند
لرخ ایرایی، زندانی سیاسی محبوس در اوین، در نامهای که از زندان به توماج صالحی، خواننده معترض نوشته، او را «سرمشق» نسلی توصیف کرده که «میخواهد رویاهایش را زندگی کند.»در بخشی از این نامه که در حساب کاربری منتسب به گلرخ ایرایی در شبکه اجتماعی ایکس منتشر شده، آمده است: «آنگاه که قاضیِ شرع محمدمهدی را بَر دار کرد و پدر را به زنجیر کشید. برای لحظهای تمام میشویم و در خود افول میکنیم... شعار میشویم، بَر معبری، گم میشویم، در گذرگاه تاریخ. تاریخی که با خشم و کین زیستیماش.»خانم ایرایی در ادامه آورده است: «ما در نبردی نابرابر پا به میدان گذاشتیم بی سلاحی بر دوش، ایستادیم دوشادوش یکدیگر. حلقه شدیم در زنجیر آزادگان....»او افزوده است: «آنچه امروز از ما باقیست مقاومت است و آنچه در برابرمان است تَرَکهاییست بر دیوارهای قدرت. ما پنجه بر نظم مستقر کشیدهایم و غباری که از دور میبینیم از آوارِ ریختنِ دیوار ترسمان است در خیابانهایی که همواره ما را به خود میخوانند. توماج عزیز مقاومتت و بار دردی که بَر دوش میکشی سرمشق نسلیست که میخواهد رویاهایش را زندگی کند.»گلرخ ایرایی، به همراه نرگس محمدی، برنده جایزه صلح نوبل، روز نهم دیماه هم از اعتراضی زندانیان زن در واکنش به بازدید مقامهای قضایی خبر داده بودند.آنها گفتند که زندانیان زن با سردادن شعار، سرودخوانی و فریاد زدن نام محسن شکاری، اولین اعدامی اعتراضات پارسال، اعتراض خود را نشان دادهاند.
این مطلب شامل محتوایی از Instagram است. قبل از بارگیری این محتوا از شما اجازه می گیریم، زیرا ممکن است این سایت ها از کوکی ها و یا سایر انواع فن آوری استفاده کنند. می توانید سیاست Instagram را درباره کوکی ها و سیاست مربوط به حفظ حریم خصوصی را پیش از موافقت بخوانید. برای دیدن این محتوا روی "موافقت و ادامه"کلیک کنید.
پایان پست Instagram











