آمریکا میگوید یک پهپاد و یک موشک بالستیک را در دریای سرخ سرنگون کرده است
فرماندهی مرکزی آمریکا، سنتکام، در ساعات اول روز جمعه اعلام کرد که یک ناو جنگی آن در دریای سرخ، یک پهپاد و یک موشک بالستیک ضدکشتی شلیک شده از سوی نیروهای حوثی یمن را منهدم کرده است.
به گفته سنتکام این بیست و دومین حمله حوثیهای تحت حمایت ایران علیه کشتیرانی بینالمللی از روز ۱۹ اکتبر است.
براساس این بیانیه در حمله تازه هیچ یک از ۱۸ کشتی حاضر در جنوب دریای سرخ آسیبی ندیدهاند.
سنتکام گفت که ناو جنگی مِیسون این کشور از ۵:۴۵ تا ۶:۱۰ عصر روز ۲۸ دسامبر به وقت محلی یک پهپاد و یک موشک ضدکشتی را ساقط کرد.
این حمله علیرغم تشکیل یک نیروی تحت رهبری آمریکا در منطقه برای منصرف کردن این گونه حملات انجام میشود.
حوثیها گفتهاند تا زمانی که حمله اسرائیل به غزه ادامه دارد همچنان کشتیهای تجاری که به سوی اسرائیل میروند را هدف خواهند گرفت.
ارتش آمریکا روز سهشنبه ۱۲ پهپاد انفجاری، سه موشک بالستیک ضدکشتی و دو موشک کروز که گفت حوثیها در جنوب دریای سرخ شلیک کردند را رهگیری و منهدم کرده بود.
ارتش اسرائیل هم سهشنبه گفت که یک پهپاد را بر فراز دریای سرخ که به سوی اسرائیل میرفت رهگیری کرد.




