این هفته، سازمان بهداشت جهانی هشدار داد که نیمی از ۳۴ بیمارستانهای غزه از کار افتادهاند. در اینجا آخرین خبرها و اطلاعات در مورد برخی از بیمارستانهای اصلی در شمال نوار غزه را مرور میکنیم:
سازمان بهداشت جهانی شب گذشته اعلام کرد که ارتباط خود را با این بیمارستان که بزرگترین بیمارستان غزه است از دست داده و نسبت به ایمنی کارکنان و بیماران در آنجا ابراز «نگرانی شدید» کرد.
یکی از جراحان این بیمارستان پیشتر به بیبیسی گفته بود که کمبود سوخت به معنای از کار افتادن بیمارستان شفا است.
صبح امروز یک مقام بهداشتی غزه که تحت کنترل حماس است گفت که بخش قلب این بیمارستان ویران شده است.
اسرائیل بارها اتهامات مربوط به حمله نیروهایش به بیمارستان را رد کرده است، اما به درگیری با جنگجویان حماس در این منطقه اذعان کرده است.
صبح امروز، جمعیت هلال احمر فلسطینی اعلام کرد سوخت بیمارستان قدس تمام شده و این بیمارستان دیگر امکان خدمات رسانی ندارد. این سازمان گفت که کادر پزشکی همچنان در تلاش برای درمان بیماران بدون داشتن برق هستند.
هلال احمر فلسطین پیشتر گفته بود که بیمارستان توسط تانکهای اسرائیلی محاصره شده و از تیراندازی خبر داده بود.
ارتش اسرائیل در پاسخ به سوال بیبیسی در این خصوص گفته است که نمیتواند درباره جزئیات عملیات نظامی «در حال انجام» اظهار نظر کند.
صبح امروز خبرگزاری رویترز ویدئویی از تلاش پزشکان بیمارستانی در شمال غزه را منتشر کرد که در حال تلاش برای مداوای نوزادی هستند که در حمله هوایی مجروح شده است.
پزشکان این بیمارستان همچنین میگویند که آنها ذخایر برق و اکسیژن ندارند و مجبور به استفاده از احیاگرهای دستی شدهاند.
دیروز ارتش اسرائیل اعلام کرد که تقریبا به جز تعداد انگشت شماری از کارکنان و بیماران بستری در بیمارستان نصر، همه از این مرکز درمانی تخلیه شدهاند.
سازمان خیریه پزشکی پزشکان بدون مرز هم گفته است گزارشهایی دریافت کرده که تانکهای اسرائیلی بیمارستان رنتیسی را محاصره کردهاند.