ضبط یک قایق بدون پرچم 'حاوی سلاحهای غیرمجاز از مبدا ایران'
ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا گفته است که دو کشتی گشت ساحلی آن روز دوشنبه یک محموله سلاح های غیرمجاز را از یک قایق ماهیگیری که بدون پرچم حرکت می کرد در شمال دریای عرب ضبط کرده اند.
ناوگان پنجم در بیانیه ای گفت که این محموله حاوی تقریبا ۱۴۰۰ سلاح ای کی-۴۷ (کلاشنیکف) و بیش از ۲۲۶ هزار فشنگ بود.
در این بیانیه آمده است: "ارزیابی ما این است که این شناور از مبداء ایران حرکت کرده باشد و در طول مسیری در آب های بین المللی عبور کرده باشد که به طور تاریخی برای قاچاق غیرقانونی سلاح به حوثی ها در یمن استفاده می شود."
آمریکا گفت که پنج خدمه این شناور که خود را یمنی معرفی کرده اند به یمن بازگردانده خواهند شد.
براساس این بیانیه نیروی دریایی این قایق را بعد از خارج کردن خدمه و سلاح ها غرق کرد.


