تجلیل از روز بینالمللی زبان مادری از سوی کانون فرامرزی پارسیزبانان در لندن
به مناسبت روز بینالمللی زبان مادری کانون فرامرزی همیاری پارسیزبانان در لندن ششمین همایش سالانه خود را برگزار کرد.
این برنامه که امسال به دلیل همهگیری کرونا مجازی بود، به گردانندگی کیومرث آریا و با سخنرانی چهرههای ادبی و هنری و فرهنگی از کشورهای فارسیزبان مانند خالد کیهان، لطیف پدرام، کاوه اکبری و داریوش رجبیان برگزار شد.
اسکندر دینگ از تاجیکان چین و مفتی وهاب از بلوچستان پاکستان هم در زمرۀ سخنوران این همایش بودند. در سخنرانیها بر ضرورت حفظ زبانهای مادری در منطقه و بر فراملی و فرامرزی بودن زبان فارسی تأکید شد.
کانون فرامرزی همیاری پارسیزبانان یک سازمان غیرانتفاعی است که سال ۲۰۱۴ در لندن تأسیس شد. کمک های آموزشی به فارسیزبانان بهویژه در افغانستان، گسترش زبان فارسی و برگزاری برنامههای فرهنگی در کشورهای مختلف جزء برنامههای این سازمان است.

منبع تصویر، کانون فرامرزی فارسیزبانان









