سعید متصدی معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست میگوید غلظت بنزن هوای تهران در سالهای ۸۹ و ۹۰ بیش از هزار قسمت در میلیارد بود در حالی که حد مجاز استاندارد غلظت بنزن در هوا پنج قسمت در میلیارد است.
آقای متصدی گفت در سال ۹۲ مشخص شد انواع آلودگیهای سمی در هوای تهران وجود دارد که بنزن یکی از آنها بود و "از این رو اولین اقدام دولت یازدهم حذف بنزن از بنزینهای توزیعی بود."
"دولت قبلی از سال ۸۹ اقدام به تولید و توزیع بنزین پتروشیمی کرده بود که ۵۰ درصد آنرا بنزن تشکیل می داد و منبع اصلی آلودگی هوا بود؛ بررسی های انجام شده درتهران نشان میدهد که میزان بنزن در هوای پایتخت بیش از ۳۰۰ قسمت در میلیارد است و برخی از نقاط به بیش از هزار قسمت در میلیارد میرسید."
معاون سازمان حفاظت محیط زیست گفت: "در آن زمان روزانه ۱۰ میلیون لیتر بنزین پتروشیمی توزیع میشد که دولت یازدهم موفق به متوقف کردن تولید و توزیع آن شد."
آقای متصدی تاکید کرد که "تحت هیچ شرایطی اجازه تولید این نوع بنزین داده نمیشود و تاکنون نیز هیچ مجوزی برای این منظور از سوی سازمان محیط زیست صادر نشده است."