ایران با تمدید کاهش تولید نفت موافق است
خبرگزاری رویترز به نقل از بیژن زنگنه وزیر نفت ایران گزارش داده که نشانه های مثبتی در مورد تمدید کاهش تولید نفت از سوی کشورهای عضو وغیرعضو اوپک وجود دارد که ایران هم از آن حمایت خواهد کرد. قراراست اوپک ماه مه برای بررسی عرضه نفت نشستی تشکیل دهد. هفته گذشته قیمت نفت کاهش یافت، اما احتمال تمدید کاهش تولید نفت باعث شد که آخرهفته قیمت نفت افزایش پیدا کند. وزیر نفت ایران گفت که فشار آمریکا برشرکت های نفتی خارجی باعث شده که در بخش انرژی ایران سرمایه گذاری انجام نگیرد و افزود: "آن ها (آمریکا ) نمی توانند مانع ما شوند. کسی نمی تواند مانع از توسعه نفت و گاز ما شود ولی می توانند جلوی سرعت اقدامات ما را بگیرند". رویترز می نویسد که بسیاری از سرمایه گذاران خارجی بدلیل موانعی که بر سر معاملات بازرگانی با ایران وجود دارد حاضر به سرمایه گذاری در ایران نیستند.