علی شریعتی، زندانی سیاسی، در بیست و یکمین روز از اعتصاب غذای خود، پیش از تکمیل دوران درمانش در بیمارستان به زندان اوین بازگردانده شد.
به گزارش کلمه، علی شریعتی زندانی سیاسی که از دهم آبان ماه در اعتراض به بازداشت مجدد خود دست به اعتصاب غذا زده بود، روز چهارشنبه و در پی وخامت حال جسمیاش از زندان اوین به بیمارستان منتقل شد.
پس از انتقال این زندانی سیاسی به بیمارستان، او که همچنان در اعتصاب غذا به سر میبرد طی مذاکراتی پذیرفت که تنها سرم قندی-نمکی به وی تزریق شود تا مانع به کما رفتنش باشد، اما روز شنبه هنگام تزریق سرم، دست وی دچار درد و تورم شدیدی شد که پس از پیگیری خانواده و پرستاران مشخص شد "پزشکی که از طرف دادستانی مسئولیت درمان وی را عهده دار شده است، دارویی به سرم اضافه کرده که تورم شدید دست و درد از عوارض آن و حساسیت بدن این زندانی سیاسی به داروی مصرفی بوده است."
پس از این اتفاق، پزشک مذکور پیش از پایان مراحل درمانی، در بیست و یکمین روز اعتصاب غذا، وی را از بیمارستان مرخص و امروز دوشنبه اول آذر به زندان اوین انتقال داد.
خانواده علی شریعتی اعلام کردهاند که این حادثه را طی نامهای به وزیر بهداشت اطلاع داده و از طریق کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و نمایندگان و اعضای فراکسیون امید در حال پیگیری آن هستند.
علی شریعتی زندانی سیاسی اصلاحطلب که بهمن ۹۳ به اتهام تبلیغ علیه نظام بازداشت شده بود، به اتهام اجتماع و تبانی، به پنج سال حبس برای اعتراض مسالمت آمیز به اسیدپاشی در مقابل مجلس محکوم شد.