http://www.bbcpersian.com

18:35 گرينويچ - چهارشنبه 05 سپتامبر 2007 - 14 شهریور 1386

هفت پلیس در استان کرمانشاه کشته شدند

هفت مأمور پلیس ایران در درگیری با افرادی که مقامات ایرانی از آنان با عنوان اشرار یاد کرده اند، کشته شدند.

نیمه شب گذشته در ایستگاه بازرسی خراجیان، واقع بر جاده روانسر به کامیاران در استان کرمانشاه در غرب ایران، مأموران انتظامی با افراد مسلح درگیر شدند و طی این حادثه، دو درجه دار و پنج سرباز کشته شدند و یکی از سرنشینان خودروهای عبوری از جاده نیز جان خود را از دست داد.

محل درگیری در پانصد متری پایگاه اورژانس روانسر بوده و طی درگیری، یکی از سربازان انتظامی و همچنین دو تن از افرادی که با پلیس درگیر شده بودند، زخمی شدند که با آمبولانسهای این پایگاه اورژانس به بیمارستان طالقانی کرمانشاه انتقال یافتند.

مقامات محلی از حمله کنندگان با عنوان اشرار یاد کرده و هنوز هیچ اطلاعاتی در مورد هویت آنان نداده اند.

سه روز پیش نیز در شهر کرمانشاه یک درجه دار و دو سرباز نیروی انتظامی طی مراسمی به خاک سپرده شدند که دلیل کشته شدن آنان، درگیری با اشرار مسلح در شهرستان مریوان در استان کردستان اعلام شد که همجوار با استان کرمانشاه و همچنین هم مرز با عراق است.

استانهای کرمانشاه و کردستان که هم مرز با عراقند گذرگاه عمده ای برای قاچاق میان ایران و عراقند که در قالب گروههای مسلح فعالیت می کنند.

در مناطق مرزی کردنشین ایران پیوسته درگیریهایی نیز میان نیروهای نظامی و انتظامی با گروه کرد پژاک رخ می دهد اما تاکنون از این نوع درگیریها در استان کرمانشاه که با حوزه فعالیت اصلی پژاک فاصله زیادی دارد مخابره نشده است.

مقامات ایرانی نیز در مورد پژاک معمولاً به جای استفاده از واژه اشرار از عنوان عناصر ضدانقلاب استفاده می کنند.