http://www.bbcpersian.com

09:16 گرينويچ - دوشنبه 06 اوت 2007 - 15 مرداد 1386

نشست سه جانبه ایران، آمریکا و عراق آغاز شد

گفتگوهای کمیته سه جانبه آمریکا، ایران و عراق، پشت درهای بسته در بغداد آغاز شده است.

ایرنا خبرگزاری دولتی ایران، گزارش داده که این نشست، با حضور نمایندگان سه طرف، پشت درهای بسته، در کاخ نخست وزیری عراق آغاز شده است.

نمایندگان ایران و آمریکا، تیرماه گذشته بر سر مسائل عراق در بغداد، به مذاکره پرداختند.

حسن کاظمی قمی سفیر ایران در بغداد و رایان کراکر سفیر آمریکا، در نشست تیر ماه گذشته شرکت داشتند.

ایران گفته است که در نشست امروز بغداد نیز، سفیر آمریکا در این شهر، لبید عباوی معاون وزیر خارجه عراق و حسين امير عبداللهيان از مقامات وزارت خارجه ایران، شرکت دارند.

ایران از زمان سقوط رژیم صدام حسین توسط نیروهای تحت فرمان آمریکا، روابط نزدیکی با دولت عراق دارد و می گوید از برقراری ثبات و آرامش در این کشور حمایت می کند.

روز گذشته اعلام شد که نوری مالکی نخست وزیر عراق نیز برای دیدار و گفتگو با مقامات ایرانی، به تهران می رود.

عراق خواهان کمک کشورهای همسایه برای مقابله با نا آرامی ها است.

دولت این کشور، از آمریکا و ایران نیز خواسته است تا عراق را تبدیل به میدان رقابتهای خود نکنند.

ایران از سوی آمریکا متهم به دخالت در این نا آرامی ها و کمک به شورشیان است، اما ایران این اتهام را رد می کند.