http://www.bbcpersian.com

02:55 گرينويچ - دوشنبه 05 ژوئن 2006

ايران: اگر مورد حمله قرار بگيريم، جريان نفت مختل می شود

آيت الله علی خامنه ای، رهبر ايران، گفته است کشورش به دنبال بمب هسته ای نيست اما اگر کسی امنيت ملی ايران را مورد تهديد قرار دهد، متوجه خشم ملت ايران خواهد شد.

رهبر ايران در سخنرانی به مناسبت سالگرد درگذشت آيت الله خمينی، بنيانگذار جمهوری اسلامی ايران، آمريکا را شديدا مورد انتقاد قرار داد و آن را منفورترين کشور جهان خواند.

آيت الله خامنه ای گفت اينکه گفته شود ايران قصد دارد بمب هسته ای توليد کند، دروغ محض است. وی گفت بمب اتمی بر خلاف اصول اسلامی است و ايران نيز چنين هدفی ندارد.

رهبر ايران همچنين گفت ايران دست به جنگ نخواهد زد و با هيچ دولتی سر جنگ ندارد. اما وی در عين حال هشدار داد که هر گونه اقدام اشتباه توسط آمريکا در مورد ايران، تامين انرژی از منطقه را با خطر جدی روبرو خواهد کرد.

گزارش مهتا شيبانی را بشنويد -- برنامه جام جهان نما

آيت الله خامنه ای خطاب به آمريکا گفت: "شما هرگز قادر نيستيد امنيت انرژی را در منطقه تامين كنيد."

رهبر ايران تاكيد كرد: "ما به آرمانها و منافع ملی خود پايبنديم و كسی كه منافع ملی ما را تهديد كند، تيزی خشم ملت ايران را خواهد ديد."

رهبر ايران وفاق بين المللی در مورد برنامه هسته ای کشورش را زير سوال برد و گفت اين يک دروغ بزرگ از سوی آمريکايی ها و متحدين آنهاست زيرا کشورهای عضو جنبش عدم تعهد و ديگر کشورهای مستقل در اين مورد از ايران حمايت می کنند.

آيت الله خامنه ای در سخنرانی خود آمريکا را مورد حمله شديد قرار داد و گفت:" وقتی دولت شما زندان هايی چون گوانتانامو و ابوغريب دارد، چطور جرات می کنيد راجع به حقوق بشر و مبارزه با تروريسم صحبت کنيد؟"

رهبر ايران ضمن مقايسه دولت های آمريکا و ايران گفت دولت محمود احمدی نژاد، رييس جمهوری ايران، يکی از محبوب ترين دولت ها طی صد سال گذشته است و مردم سراسر جهان از آن حمايت می کنند.