16:30 گرينويچ - دوشنبه 29 مه 2006
خبرگزاری دانشجويان ايران به نقل از فرمانده انتظامی استان کرمانشاه، از به دست آمدن سرنخهايی از عاملان انفجار ماه گذشته در کرمانشاه خبر داده اما در عين اذعان کرده که هنوز در اين زمينه نتيجه ای حاصل نشده و تحقيقات درباره آن ادامه دارد.
بعدازظهر هشتم مه (هيجدهم اردببهشت گذشته) دو بمب به فاصله چند دقيقه در ساختمانهای فرمانداری و سازمان بازرگانی شهر کرمانشاه در غرب ايران منفجر شد که سيزده مجروح بر جای گذاشت و خساراتی نيز به اين دو ساختمان وارد کرد.
هيچ گروهی تاکنون مسئوليت اين انفجارها را بر عهده نگرفته اما اين انفجارها يک هفته پس از انتشار گزارشهايی رخ داد که بنابر آنها نيروهای نظامی ايران و ترکيه به صورت مشترک به بمباران پايگاههای برخی گروههای کرد در شمال عراق پرداخته بودند.
سرتيپ احمد گراوند، فرمانده نيروی انتظامی کرمانشاه به خبرگزاری دانشجويان ايران گفته که چند نفر به ظن دست داشتن در بمبگذاريهای کرمانشاه بازداشت و در اختيار مسئولان امنيتی قرار داده شده اند.
او در مورد هويت آنان اطلاعاتی نداده اما عاملان بمبگذاريهای کرمانشاه را عوامل بيگانه معرفی کرده است.
شهر کرمانشاه اگرچه مرکز پرجمعيت ترين استان کردنشين ايران است اما عمدتاً به دليل تفاوتهای مذهبی و طايفه ای و ارتباط بيشتر با مراکز تصميم گيری در کشور، همواره از نا آراميهای مناطق کردنشين دور بوده است.