15:43 گرينويچ - دوشنبه 08 مه 2006
انفجار يک بمب در فرمانداری کرمانشاه در غرب ايران، هفت مجروح بر جای گذاشته و خساراتی نيز به ساختمان وارد کرده است.
به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، ايرنا، اين انفجار 'نسبتا قوی' حدود ساعت دو بعد از ظهر به وقت محلی در مرکز شهر کرمانشاه رخ داده و تنها دقايقی پيش از آن نيز انفجار ديگری در يک ساختمان 'بازرگانی' در غرب اين شهر اتفاق افتاده بوده است.
تلويزيون دولتی ايران انفجار ساختمان بازرگانی را قويتر از انفجار رخ داده در فرمانداری کرمانشاه اعلام کرده و همچنين گفته است که هيچ گروهی تا کنون مسئوليت اين انفجار را بر عهده نگرفته است.
انفجار در يک ساختمان دولتی در کرمانشاه در حالی رخ می دهد که به گفته خبرنگاران در چند ماه گذشته مناطق غرب و جنوب غربی ايران شاهد نا آرامی هايی در برخی مناطق کردنشين بوده است.
بر اساس گزارش ايرنا علی تعالی، معاون سياسی و امنيتی استاندار کرمانشاه، ضمن تاييد خبر انفجار اعلام کرده که مسئولين 'سرگرم بررسی علت انفجار و خسارات و تلفات احتمالی' آن هستند.
هفته گذشته گزارش هايی در مورد انجام عمليات مشترک نيروهای ايران و ترکيه عليه برخی گروه ها در منطقه کردستان عراق در رسانه ها منتشر شده بود.
هر دو دولت ايران و ترکيه نسبت به فعاليت های برخی جريان ها در مناطق کردنشين کشور خود و منطقه کردستان عراق حساسيت دارند.