http://www.bbcpersian.com

12:35 گرينويچ - پنج شنبه 09 مارس 2006

واکنش وبلاگ ها به پرونده هسته ای: نگرانی از جنگ

با انتشار خبر گزارش پرونده اتمی ايران به شورای امنيت، وبلاگ نويسان ايرانی در وبلاگستان فارسی واکنش های خود را منتشر کرده اند.

اغلب وبلاگ نويسان با اظهار نظرهای کوتاه خود نشان داده اند که حتی عنوان اين خبر به تنهايی گويای ابعاد قابل تصور آن برای ايرانيان است.

در لحن وبلاگ نويسان نگرانی از جنگ بيش از هر چيز به چشم می خورد. يکی خواستار دعا برای صلح شده، ديگری عنوان "سايه مرگ يا پرنده اقبال؟" را برای نوشته اش انتخاب کرده است.

نويسنده وبلاگ کلاغ سياه در پايان مطلبی طنز آميز تحت عنوان "تبريک و تسليت هسته ای" نوشته: "برای مردم معمولی آرزوی صبر و مدارا در برابر مشکلات آينده را دارم".

در زير چند نمونه از نوشته های وبلاگ نويسان ايرانی را می خوانيد:

۸ مارس سیاه! وبلاگ جمهور نوشته مهدی محسنی

درحالی که پرونده ایران به شورای امنیت گزارش شد و باید ابتدایی ترین تبعات آن را امروز در بازار بورس پیگیری نمود، خبرگزاری فارس به نقل از وزیر امور خارجه روسیه مدعی شد که «گزینه ی نظامی در مورد ایران وجود ندارد».

با توجه به اظهارات روسها در موارد مشابه باید نسبت به این مسئله نگران بود.

jomhour.blogfa.com

وبلاگ عقاید یک احسان

پرونده هسته ای ايران، از وين رفت نيويورک، يعنی به مقر سازمان ملل متحد. آن طوری که بعضی خبرگزاری ها گزارش داده بودند قرار است شورای امنيت هفته آينده، احتمالا سه شنبه، پرونده ايران را مورد بررسی قرار دهد.

در شورای امنيت هم البته فعلا قرار نيست صحبتی از تحريم يا چيز ديگری شود. احتمالا اول بيانيه ای صادر می کنند و از تهران باز هم می خواهند همه فعاليت های هسته ای خود را به حالت تعليق در آورد و فرصت ديگری به ايران می دهند.

چين و روسيه همچنان با تحريم ايران مخالفت می کنند. البته چين که فعلا زيرکانه دارد در حاشيه حرکت می کند. اما لاوروف، وزير خارجه روسيه که يکی دو روز قبل به واشينگتن رفته بود وقتی در مورد تحريم ايران ازش پرسيدند گفت: "شما تا حالا پيشنهاد تحريم از کسی شنيديد؟" به هرحال من هنوز هم فکر می کنم ديپلماسی تمام نشده.

www.ehsandiary.com

خدایا به بچه های سرزمین من رحم کن - وبلاگ سلاخي مي‌گريست نوشته ليلا عليپور

... خدای من، به بچه های سرزمینم رحم کن. می گن که تو رحم کننده ترینی. دعا می کنم. اما تردید راه را بر آرامش پس از دعا می بنده. افغانستان و عراق هم پر بود از قلب های کوچیک تپنده. اما دیوانه هاشو خدا زنجیر نکرد.

کشتی ایران من رو اون دیوانه سوراخ کرده و حالا من وسط این دریایی که هنوز صدای قلب غریق هاش با هر بادی طنین انداز می شه برای سرنشینان کشتی و بیشتر برای اون تازه رسیده های کوچولو که اومدن تو این کشتی «زندگی» کنن، دعا می کنم.

خدایا دارم دعا می کنم. خدایا دارم دعا می کنم. خدایا به حرمت این قلب ها. خدایا ...

sallakh.blogspot.com

وبلاگ چرک نويس نوشته ندا دهقانی

پرونده هسته ای ايران عازم شد به شورای امنيت.
نمايندگان ديپلماتيک ايران هم به دنبال پرونده، عازم نيويورک هستند.

ما هم بليت بگيريم عازم يک مکان مقدس شويم به نيت مناجات برای صلح.

nedads.com

نذر عقل - وبلاگ الپر

پرونده هسته‌ ای ايران به شورای امنيت ارسال شد. امشب بعضی‌ ها از غصه آينده نامعلوم تا صبح نمی ‌خوابند، بعضی‌ ها به اميد فردايی بهتر و خودکفايی و شکوفايی (!) استعدادهای ملی خواب خوش می ‌بينند و بعضی‌ های ديگر به اميد فردايی بهشت‌ گونه در کنار چکمه‌ پوشان آمريکايی در رويا به ‌سر می‌برند.

بعضی ‌ها می‌خوانند: امشب شهادتنامه عشاق امضا می‌شود ...
بعضی ‌ها می‌خوانند: فردا که بهار آيد آزاد و رها هستی ...
و بعضی ‌ها هم می‌خوانند: وای اگر از پس امروز بود فردايی ...

alpr.30morgh.org

سه شنبه پرونده ايران در شورای امنيت - وبلاگ نسل نو نوشته مرتضی ناعمه

بالاخره اتفاق افتاد. شورای امنيت هفته ديگه برای پرونده هسته ای جلسه ميذاره. البته فارس نوشته که پرونده سه شنبه بررسی ميشه ... بوش هم گفته بازی هسته ای ايران تمام شد.

harfeno.blogfa.com

سايه مرگ يا پرنده اقبال؟ وبلاگ روزمره نوشته آزاده اکبری

نمی توانم. نمی توانم با دوستانم که می خندند و می گويند "تمام شد"، بخندم.

نمی دانم چرا توی گوشم پر از صدای آژير قرمز است و نمی دانم چرا جيغ های مادرم را که با لباس خانه نشسته بود پشت ماشين تا برود و کشته های برق آلستوم را از زير آوار در بياورد، نمی توانم از گوشم بيندازم بيرون.

اين بوی پناهگاه و گوشت کوپنی است يا آزادی؟ کانال های ماهواره را هی عوض می کنم. بی فايده است... همه شان می گويند که ايران به شورای امنيت رفته است ...

aakharazi.blogfa.com

آيا ...؟ وبلاگ گلبانگ نوشته نصور بيطرف

شورای حکام پرونده ايران را به شورای امنيت سازمان ملل فرستاد. اين شورا قرار است چهارشنبه آينده کار خود را درباره ايران شروع کند.

چندی قبل داستانی از کليله و دمنه را نوشته بودم، در اين باره شما را به آن داستان رجوع می دهم. داستان سه ماهی در يک برکه!

astan.blogfa.com