http://www.bbcpersian.com

12:27 گرينويچ - سه شنبه 03 ژانويه 2006

ايران غنی سازی اورانيوم را در سطح آزمايشگاهی ازسر می گيرد

آقای سعيدی طی گفتگويی با تلويزيون ايران که از اخبار ساعت دو بعدازظهر شبکه اول اين تلويزيون پخش شد گفته که شروع تحقيقات در زمينه فناوری سوخت هسته ای به آژانس بين المللی انرژی اتمی اطلاع داده شده و طی چند روز آينده با همکاری و هماهنگی آژانس، تحقيقات در اين زمينه آغاز خواهد شد.

وی در مورد دليل اتخاذ اين تصميم به تلويزيون ايران گفته است: "کشور ما از حدود دو سال و نيم پيش پذيرفت که تحقيقات در مورد فناوری سوخت هسته ای را انجام ندهد، ما فکر می کنيم که در اين مدت متخصصان ما متحمل ضررهای زيادی شدند و بسياری از پژوهشگران ما بيکار شدند".

اظهارات محمد سعيدی، معاون سازمان انرژی اتمی ايران در گفتگو با تلويزيون اين کشور

معاون سازمان انرژی اتمی ايران همچنين غنی سازی اورانيوم در سطح تحقيقاتی را موضوع جداگانه ای نسبت به کل برنامه غنی سازی اورانيوم در کشورش دانسته که با مخالفت غرب مواجه و متوقف شده است.

ساعاتی پيش از پخش مصاحبه تلويزيون ايران با آقای سعيدی، سخنگوی وزارت امورخارجه اين کشور در نشست هفتگی خود با خبرنگاران گفته بود که تحقيقات و فعاليتهای ملی در زمينه‌ هسته ای هيچ ارتباطی به توليد سوخت هسته ای ندارد و از مقولات مذاکراتی نيست.