16:08 گرينويچ - سه شنبه 27 دسامبر 2005
ژنرال مئير داگان رئيس سازمان اطلاعاتی اسرائيل (موساد) طی سخنرانی ای که روز سه شنبه 27 دسامبر به عنوان گزارش ساليانه در جمع نمايندگان عضو کميسيونهای اموردفاعی و خارجی مجلس اين کشور (کنست) ايراد می کرد هشدار داد که ايران حداکثر تا دو سال ديگر به مواد اوليه مورد نياز برای ساخت سلاح اتمی دست می يابد.
به گفته وی، ايران تا چند ماه ديگر از لحاظ تأمين مواد مورد نياز برای فعاليت هسته ای خودکفا خواهد شد.
مقامهای اسرائيلی سالهاست حکومت جمهوری اسلامی در ايران را متهم می کنند که در تلاش برای دستيابی به سلاح اتمی است.
پس از آنکه محمود احمدی نژاد، رئيس جمهور ايران در هفته های گذشته طی سه سخنرانی جداگانه عليه موجوديت اسرائيل پرداخت، هشدارهای اسرائيل در مورد برنامه اتمی ايران نيز افزايش يافت و حتی برخی مسئولان نظامی اسرائيلی ايران را به بمباران تأسيسات اتمی اش تهديد کردند.
تهديد اسرائيل عليه ايران واکنش مقامهای ايرانی و همچنين گروه فلسطينی حماس را به دنبال داشت که از حمايت ايران برخوردار است.
وزيردفاع ايران اعلام کرده که حمله احتمالی اسرائيل به تأسيسات اتمی ايران، واکنش نظامی کشورش را به دنبال خواهد داشت و گروه حماس نيز اعلام کرده که در صورت حمله اسرائيل به تأسيسات اتمی ايران، حملات خود در داخل خاک اسرائيل را افزايش خواهد داد.
پيش بينيهای منابع اسرائيل در مورد برنامه اتمی ايران معمولاً با پيش بينيهای منابع غربی تطبيق نمی کند.
مؤسسات پژوهشی غربی اعتقاد دارند که اگر ايران به دنبال دستيابی به سلاح هسته ای باشد، به مدت زمانی بسيار طولانی تر از زمان دوساله ای که موساد پيش بينی کرده است نياز دارد.