http://www.bbcpersian.com

13:32 گرينويچ - پنج شنبه 01 دسامبر 2005

شارون خواستار اعمال فشار ديپلماتيک به ايران شد

آريل شارون، نخست وزير اسرائيل گفته است برای آنکه ايران نتواند سلاح هسته ای توليد کند، بايد اين کشور را تحت فشار ديپلماتيک قرار داد.

آقای شارون به خبرنگاران گفت اطمينان دارد که اقدام نظامی تنها در زمانی بررسی خواهد شد که تمام راه های ديپلماتيک ناموفق مانده باشد.

پيش از آن نيز شائول موفاز، وزير دفاع اسرائيل از جامعه بين الملل خواست از ديپلماسی و تحريم های سازمان ملل متحد برای "جلوگيری از توليد سلاح هسته ای توسط ايران" استفاده کند.

آقای موفاز افزود اسرائيل حمله به ايران را در نظر ندارد، اسرائيل در دهه 1980 راکتور هسته ای عراق را بمباران کرد.

به گفته خبرنگاران، شائول موفاز که ايرانی الاصل است قبلاً گفته بود از اقدامات احتمالی بازدارنده عليه ايران حمايت می کند.

آمريکا و اسرائيل، ايران را متهم می کنند که در پی دست يافتن به جنگ افزار هسته ای است اما ايران تاکيد دارد که برنامه هسته ای اين کشور کاملاً صلح آميز است و تنها هدف آن از دنبال کردن اين برنامه، توليد انرژی هسته ای است.