http://www.bbcpersian.com

14:10 گرينويچ - يکشنبه 23 ژانويه 2005

بازداشت 29 هندی از سوی پاکستان پس از تحويل آنها از مقامات ايرانی

نيروهای امنيتی پاکستان گفته اند که 29 هندی را پس از آنکه مقامات امنيتی ايران آنها را از خاک ايران بداخال پاکستان فرستادند، بازداشت کرده اند.

يک ديپلمات هندی با اشاره به اين خبر گفته است که افراد دستگير شده قصد داشته اند تا از طريق ايران به اروپا بروند.

فرمانده پليس مرزی پاکستان گفته است که مقامات امور مهاجرت اين کشور در حال بررسی پرونده اين افراد هستند.

افراد بازداشت شده ممکن است محکوم به چند ماه حبس شوند.

به گفته خبرنگاران هنديهای زيادی طريق پاکستان ايران و ترکيه تلاش می کنند تا به اروپا برسند.

بر اساس گزارشها گفته می شود که در حال حاضر بيش از 40 هندی در زندانهای بلوچستان پاکستان زندانی هستند.