تجمع پرستاران مقابل مجلس ایران

منبع تصویر، ILNA
شماری از پرستاران ایرانی در اعتراض به طرح تحول سلامت و "دستمزد ناکافی" مقابل مجلس تجمع کردند.
پرستاران معترض که از شهرهای مختلف ایران به تهران آمده بودند، خواستار کاهش اختلاف حقوق و مزایای پزشکان و پرستاران هستند.
به گفته معترضان، با اجرای طرح تحول نظام سلامت، حقوق پزشکان بیمارستانها و مراکز درمانی دولتی "چند برابر شده است در حالی که این افزایش حقوق شامل حال پرستاران نمیشود."
<link type="page"><caption> درباره طرح تحول نظام سلامت اینجا بیشتر بخوانید.</caption><url href="http://www.bbc.co.uk/persian/iran/2014/12/141224_l10_ar_rouhani_health_reform?ocid=socialflow_facebook" platform="highweb"/></link>
آنان همچنین خواستار اجرای قانون تعرفهگذاری خدمات پرستاری هستند. بر اساس این قانون خدمات پرستاری در پرونده پزشکی بیماران ثبت میشود و پرستاران میتوانند بر اساس خدماتی که انجام دادهاند، دستمزد متناسب آن را دریافت کنند.
قانون تعرفهگذاری خدمات پرستاری سال ۱۳۸۶ در مجلس ایران تصویب شده اما به گفته پرستاران هنوز اجرایی نشده است.
شناخته شدن پرستاری به عنوان شغل "سخت و زیانآور" یکی دیگر از خواستههای پرستاران است که به آنان اجازه میدهد پیش از موعد معمول بازنشسته شوند.
این سومین بار است که در سال گذشته پرستاران در اعتراض به اجرای طرح تحول سلامت <link type="page"><caption> تجمع</caption><url href="http://www.bbc.co.uk/persian/interactivity/2014/10/141031_uservideo_nurse-protest_iran" platform="highweb"/></link> کردهاند.
<link type="page"><caption> محمد شریفیمقدم</caption><url href="http://www.bbc.co.uk/persian/iran/2014/12/141206_l45_nurse_worker_verdict" platform="highweb"/></link>، دبیرکل خانه پرستار آذرماه گفته بود وزارت بهداشت به دلیل سازماندهی یکی از این تجمعات "با صدور حکم انضباطی" محل کار او را از بیمارستانی در تهران به اسلامشهر تغییر داده است.





























