رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران میگوید حملات به گروههای مخالف کرد ادامه خواهد یافت

منبع تصویر، Fars
محمد حسین باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران در خصوص حمله به گروههای کرد مخالف حکومت ایران که در کردستان عراق هستند، گفت: "عملیاتهای ما در برخورد با گروهکهای ضد انقلاب ادامه خواهد داشت و هیچگونه شیطنتی را در این مرزها تحمل نمیکنیم".
آقای باقری که در مراسم تودیع و معارفه جانشین جدید ستاد کل نیروهای مسلح ایران سخن میگفت به حملات اخیر سپاه پاسداران به این گروهها در شمال عراق و اقلیم کردستان اشاره کرد و از مسئولان اقلیم و دولت عراق خواست تا با این گروهها "برخورد" کنند.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران همچنین خواستار "جمع" شدن پایگاههای نظامی آمریکا در شمال عراق و کردستان عراق شد.
آقای باقری مدعی شد که برای حمله به این گروهها "منشور سازمان ملل متحد هم این حق را برای ما در نظر گرفته" و "برخورد با این گروهکها حق ماست".
در هفتههای اخیر و پس از هشدار فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران در خصوص آنچه "سوءاستفاده" مخالفان کرد مسلح حکومت ایران از "اقلیم شمال عراق" خوانده بود، جنگندههای سپاه اهدافی را در ارتفاعات شمال اقلیم کردستان هدف قرار دادند.
برخی رسانهها اعلام کردند که در این حملات، ایران از جنگنده و همچنین پهپادها برای بمباران برخی مناطق کوهستانی استفاده کرده است.
در ۲۱ شهریور نیز مقامهای امنیتی کردستان عراق گفتند که فرودگاه بینالمللی اربیل که محل استقرار نظامیان آمریکایی در چارچوب ائتلاف بینالمللی جنگ علیه داعش در عراق است، هدف حمله پهپادی قرار گرفته است.
پس از این حمله صدای آژیر خطر در کنسولگری آمریکا در اربیل به صدا درآمده است.
دو ماه پیش نیز حمله مشابهی این فرودگاه را هدف گرفته بود.
در همان روز علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در دیدار با مصطفی آقای کاظمی، نخست وزیر عراق از وی خواست تا مخالفان کرد حکومت ایران از اقلیم کردستان "اخراج و خلع سلاح" شوند.
آقای شمخانی در خصوص "تحرکات فزاینده" گروههای کُرد ایرانی در اقلیم کردستان عراق هشدار داده و آن را "نگران کننده و مخل امنیت مرزهای دو کشور" خوانده بود.
وی همچنین چندی پیش از عراق خواسته بود تا "اقدامات جدیتری برای اخراج این گروهها از کردستان عراق انجام دهد تا ایران مجبور نباشد اقدامات پیشگیرانه انجام دهد."
چند گروه از مخالفان مسلح حکومت ایران در اقلیم کردستان عراق پایگاه دارند.
پیشتر گروههای مخالف کرد در بیانیهای تهدیدهای مقامهای ایران را محکوم کردند و تهران را مسئول هرگونه آسیب احتمالی به غیرنظامیها و دارایی آنها و سکونتگاههایشان دانستند.






























