پرتاپ ماهواره نور: اولین ماهواره نظامی ایران
منتشر شده در
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی میگوید اولین ماهواره نظامی ایران را با موفقیت در مدار زمین قرار داده. به گزارش رسانههای ایران، ماهواره "نور" از کویر مرکزی ایران پرتاب شد. به گفته حسین سلامی، فرمانده سپاه، قرار گرفتن این ماهواره در فضا میتواند در جنگهای اطلاعاتی زمینههای قدرتمندی برای جمهوری اسلامی ایجاد کند. پیشتر چند تلاش ایران برای پرتاب ماهواره غیرنظامی شکست خورده بود. آمریکا در واکنش به خبر پرتاب ماهواره نظامی ایران گفته که این اقدام، مغایر قطعنامههای از ایران به شورای امنیت شکایت خواهد کرد.
سیاوش اردلان گزارش میدهد.