ابتلای بیش از ۲۴ هزار نفر به کرونا در ایران
کرونا در ایران کماکان قربانی می گیرد. به گفته سخنگوی وزارت بهداشت ایران در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۲ نفر جان باختهاند، هرچند گزارشهای غیر رسمی بالاتر از این آمار است. در حالی که بسیاری از گزارشها از بیمارستانها خصوصا در شهرستانها حاکی از کمبود امکانات است و چندین پزشک و پرستار جانشان را در راه مقابله با کرونا از دست دادهاند، مقامهای ایران، عملیات ساخت بیمارستان توسط سازمان پزشکان بدون مرز در اصفهان را متوقف کردند. اصفهان از جمله شهرهایی است که آمار ابتلا در آن بالا است. سخنگوی وزارت بهداشت ایران گفته اجرای طرح بسیج ملى مقابله با کرونا و استفاده از تمام ظرفیت درمانی نیروهاى مسلح باعث شده که ایران نیازی به برپایى تخت بیمارستانى توسط نیروهاى خارجى نداشته باشد. سازمان 'پزشکان بدون مرز' در گفتگو با بی بی سی، توقف فعالیتهای تیم اعزامی به اصفهان را تأیید کرد. قرار بود یک تیم متشکل از ۹ پزشک و متخصص 'پزشکان بدون مرز' نیز در این بیمارستان مستقر شود.
مریم افشنگ گزارش میدهد.