خوزستان، سرزمینی که از آسمانش بلا میبارد
منتشر شده در
مردم خوزستان هنوز رخت عزای کشتههای اعتراضات اخیر بر تنشان بود که سی و فاضلاب به جان زندگیشان افتاد. جاری شدن فاضلاب، در کوچه و خیابان، خانه و بیمارستان، در اهواز و چند شهر دیگر، یادآور دوباره محرومیت این استان. ساکنان یکی از نفت خیز ترین استانهای ایران، با گذشت ۳۰ سال از جنگ، نه آب آشامیدنی سالم دارند، نه هوای سالم.خوزستان که زمانی با رودخانههای بزرگش یکی از حاصلخیزترین استانهای ایران بود و تأمین کننده بخش عمده صادرات نفت این کشور در اعتراضات اخیر، صحنه خونین ترین سرکوبها بود.
کسری ناجی گزارش میدهد.