ایران از محدوده برجام برای غنی سازی اورانیوم گذشت؛ واکنش‌ها به عملی شدن تهدید ایران

منتشر شده در

دولت بریتانیا اعلام کرده که از افزایش میزان ذخیره اورانیوم غنی شده در ایران عمیقا نگران است و فورا اقدام بعدی را بررسی می کند. روسیه، اسرائیل و دبیرکل سازمان ملل هم هرکدام به شکلی اظهار نگرانی کرده‌اند. ایران اعلام کرده که از محدوده ۳۰۰ کیلو برای ذخیره اورانیوم غنی شده گذشته است. محدوده ای که در برجام تعیین شده بود. نشانه ای روشن از نا امیدی ایران و شاید استیصال اروپا. تهران می خواسته تا اتحادیه اروپا برای زنده نگه داشتن برجام گام‌هایی عملی بردارد، به اندازه‌ای که بتواند دست کم بخشی از تحریم‌های آمریکا را بی اثر کند. کاری که اروپا کرده تا اینجا فعال کردن یک سازوکار مالی بوده ولی ایران می گوید از این سازوکار خیری ندیده است. بریتانیا می گوید بلافاصله با آلمان و فرانسه در این باره تماس می گیرد.

ریحانه مظاهری گزارش می دهد