21:57 گرينويچ - پنج شنبه 18 مه 2006
جمشيد برزگر
نسيم خاکسار، بيش از دو دهه ای می شود که به ناگزير از ايران خارج شده. او اکنون ساکن هلند است، اما همچنان به فارسی می نويسد و ايران و مسايلش، دغدغه اصلی او در نوشتن است.
اگرچه هم از آغاز مضامين سياسی و اجتماعی، تم غالب آثار نسيم خاکسار بوده، اما کمتر نويسنده ايرانی، اين چنين حجم اصلی کارهای خود را به زندگی سال های غربت، تبعيد، مهاجرت و سرنوشت و وضعيت ايرانيان دور مانده از ميهن اختصاص داده است.
داستان ها، رمان ها و نمايشنامه های نسيم خاکسار بخشی از داستان ايرانی در غربت هستند و آنچه اينجا می خوانيد مروری است بر زندگی و آثار او .
گفت و گو نسيم خاکسار از زبان خودمروری بر آثار فصلی از رمان بادنماها و شلاق هاداستانی کوتاهنقدی بر ترجمه هلندی رمان بادنماها و شلاق ها