علت مرگ پرینس مصرف بیش از اندازه قرص فنتانیل بوده است

منبع تصویر، Reuters

منتشر شده در

نتایج نهایی کالبد شکافی نشان می‌دهد پرینس، خواننده سرشناس آمریکایی، به طور تصادفی بیش از اندازه قرص‌های مسکن مخدر استفاده کرده و مرگ او به همین علت روی داده است.

نتایج کالبدشکافی که روز پنجشنبه (دوم ژوئن - سیزدهم خرداد) توسط مرکز آزمایشات پزشکی غرب‌میانه در شهر مینه‌سوتا منتشر شد، نشان می‌دهد پرینس با مصرف خودسرانه و بیش از حد قرص فنتانیل در گذشته است.

پرینس که پیش‌تر مشخص شده در حال ترک اعتیاد بوده، این قرص‌ها را از طریق نسخه پزشک دریافت کرده بود.

پلیس مینه سوتا گزارش کرده در حال مصاحبه با پزشکی است که این قرص‌ها را برای پرینس تجویز کرده بود.

فنتانیل، قرص مسکنی است که حاوی ترکیبات شبه‌ مرفین صناعی است و اثر آن بر دریافت کننده‌های مرفین در مغز، به مراتب بیش از هرویین است.

از همین رو، این قرص در معمولا با آنتاگونیست‌های تجزیه آن توأمان تجویز می‌شود تا در صورت وقوع مسمومیت دارویی بتوان بیمار را نجات داد.

پرینس که از او به عنوان اسطوره موزیک "سول و فانک" نام برده می‌شود صبح روز ۲۱ مه در منزلش در مینه‌سوتا در سن ۵۷ سالگی از دنیا رفت.

جسد او در آسانسور خانه‌اش پیدا شد و پلیس در همان زمان اعلام کرد که این هنرمند سرشناس در هنگام مرگ تنها بوده است.